Discutând despre The Quintessential Quintuplets

Profiluri

Junichiro Tanaka (田中 潤一朗) este un producător pentru TBS Sparkle care face parte din industrie de mai bine de 15 ani. Printre primele sale roluri se numără asistent producător la Rozen Maiden: Träumend (2005), și producătorul TBS pentru fiecare apariție a seriei TV Hidamari Sketch (2007-2013) și OVA-urile. Mai nou, s-a implicat în proiectul The Quintessential Quintuplets încă de la primul sezon, iar astfel a supravegheat ambele sezoane și acum ambele filme.

Keiichiro Ohchi (大知 慶一郎) e un scriitor din prefectura Aichi care se află în industrie de aproape 20 de ani. La început un scenarist pentru episoade, acesta și-a mărit repertoriul prin supravegherea și organizarea scenariilor serialelor precum Hinamatsuri (2018), Adachi and Shimamura (2020), dar și pentru seria The Quintessential Quintuplets.

Kazuya Shiotsuki (潮月 一也) este un animator și designer de personaje venind de la Hadashi Pro, care s-a mutat la studioul SHAFT la începutul anilor 2000. Shiotsuki a fost designer de personaje pentru câteva serii anterioare, ca Gourmet Girl Graffiti (2015) și Luminous Witches (2022); dar a avut mai multe roluri în studio, cum ar fi proiectarea de accesorii și îmbrăcăminte, regizor-șef de animație pentru serii ca Nisekoi (2014) și March Comes In like a Lion (2016-2018).

Interviu cu echipa The Quintessential Quintuplets

Q: The Quintessential Quintuplets Special se întoarce și adaptează porțiuni din manga pe care seria anime și filmul n-au avut timp să le includă, dar chiar și așa, câteva povești au rămas neadaptate. Cum au fost alese poveștile incluse în conținutul special pentru a fi adaptate?

Tanaka: Ei bine, toți am căzut de comun acord că vrem să le reprezentăm pe cele cinci surori în mod egal și că dorim ceva care să le reprezinte pe toate cinci, așa că am ales povești în care toate își dezvăluie latura bună și le-am combinat [în stil „Megazord”]. (Toată lumea râde)

Într-un fel am fost norocoși să găsim ceva ce se potrivește frumos între diferite părți ale poveștii și să le putem combina într-un singur film.

Î: Rolul lui Ohchi-san în calitate de compozitor este să aleagă și să hotărască împreună cu regizorul cum să organizeze și să adapteze seria în funcție de numărul episoadelor. Evident, asta implică scoaterea din când în când a momentelor care acum sunt prezentate în The Quintessential Quintuplets Specials, deci cum ai abordat, ca regizor, vizitarea acestor momente după ce povestea principală s-a sfârșit?

Ohchi: Un lucru care se va lega într-un fel de ce a spus Tanaka-san în întrebarea precedentă, dar am avut o idee în linii mari cu niște episoade de vară care încă nu era bătută în cuie, așa că ne-am gândit că unul din lucrurile pe care ni le-am dori ar fi să le prezentăm pe cvintuplete în sezonul verii. Pentru vară, am ales-o pe Itsuki ca personaj principal, dar și un episod cu Nino fiind protagonistul; am inversat puțin și ordinea evenimentelor, ca în scena din sufragerie cu Ichika și Miku.

Cât despre Yotsuba, s-ar putea să știți deja, dar scena ei are legătură cu cea din film. În film, scena funcționează și fără contextul din conținutul special. Apoi am auzit din partea multor fani „Noi, fanii Yotsubei, chiar voiam să vedem partea aia”, dar a fost, din nefericire, scoasă din film. Când am avut ocazia să revizitez scena pentru Yotsuba, a fost o ocazie foarte mare pentru mine să includ scena pe care mi-o doream, dar n-am putut.

Tanaka: „A Certain Boy and I,” ăsta era titlul original al capitolului din manga.

Q: Shiotsuki-san, animatorii și designerii personajelor din studioul tău sunt nemulțumiți de anumite caracteristici, iar seria pentru care proiectezi are putea fi descisă ca „puni-puni” (râd toți), datând chiar de la munca ta pentru videoclipurile muzicale pentru Shina Dark.

Shiotsuki: Eh!? Shina Dark!?

Ohchi: Ești un fan, fără îndoială!

Shiotsuki: (Râde) Mi-e și rușine…

Î: Dacă nu vă deranjează să-mi spuneți, la ce fel de serii vă place cel mai mult să lucrați sau să vizionați în timpul liber?

Shiotsuki: Aș spune Nisekoi, doarece Nisekoi a avut un impact imens asupra mea. [Design-urile] erau făcute de Nobuhiro Sugiyama-san [unul dintre colegii lui Shiotsuki de la SHAFT], iar elementele vizuale cheie și schițele personajelor din acel anime sunt incredibile. Acel anime m-a influențat foarte mult.

Î: Întorcându-ne la Tanaka-san, ai fost producător de anime timp de aproape 20 de ani, printre cele mai lungi la care ai lucrat se numără Hidamari Sketch (Râd) la care ai stat 6 sau 7 ani–dar a fost produs de un singur studio de producție. Legat de The Quintessential Quintuplets, mă întrebam: ai avut vreodată greutăți în calitate de producător din cauza schimbărilor de studio și de echipă de pe parcursul seriei?

Tanaka: De fapt, întâmplarea face să mai am câteva serii la care am lucrat, care „au sărit” de la un studio la altul, s-ar putea să le cunoști sub numele de Dagashi Kashi și My Teen Romantic Comedy SNAFU, acestea au început cu un studio, dar au terminat cu altul, așa că am experiență legat de asta.

Din diverse motive, poate fi din cauza încadrării timpului și studioul să nu fie disponibil pentru al doilea sezon – există mulți factori, așa că sunt implicate mai multe lucruri decât vedeți voi; dar provocări sunt peste tot; spre exemplu, cineva spune „vrem să-l înlocuim pe cel care lucrează la designul personajelor” sau poate „vrem să schimbăm ‘asta’ sau ‘aia’ ” când te duci la alt studio, așa că avem într-adevăr greutăți când vine vorba de logistică și chestii de genul. Atunci, treaba mea este să rezolv aceste probleme.

Q: Shiotsuki-san, regizorul [Yukihiro] Miyamoto și producătorul [Yuya] Matsukawa au menționat într-un interviu că pentru conținutul special s-au făcut niște schimbări legate de cadrele evenimentelor, cum ar fi leagănele pe care stau Fuutarou și Yotsuba la un moment dat. Regizorul Miyamoto a spus că au făcut-o ca să reprezinte mai bine tema materialului original legat de prezentarea vizuală a lui Yotsuba, chiar dacă nu era aceeași ca în trecut [referindu-se la aceeași scenă prezentată în film]. Ți s-a cerut, ca designer de personaje, să faci schimbări design-urilor sau noilor personaje?

Shiotsuki: Primul lucru de care am vrut să mă asigur a fost să nu-i fac pe cei care au văzut seria precedentă să simtă vreo „diferență” acum că eu sunt cel responsabil de design-urile personajelor . Ăsta-i un alt lucru pe care Miyamoto și Matsukawa îl menționau – e vorba de revizitarea materialului original și cu asta am dorit să începem. Legat de ce am făcut, ne-am înțeles să rămânem fideli materialului sursă și am ales să adaptăm panouri individuale din manga, astfel am hotărât să nu facem schițe ale personajelor pentru ce urma să animăm.

Î: Ultima întrebare, aveți un personaj preferat din serie și puteți spune pe scurt și de ce?

Shiotsuki: Eu sunt regizorul animației pentru scena cu leagănele [dintre Fuutarou și Yotsuba], iar animatorul care a lucrat la acea scenă a fost foarte bun, așa că n-a trebuit să corectez mai nimic. Mie… îmi place Yotsuba, pentru că modul ei de gândire pare să semene cu al meu, adică îi pune pe alții pe primul loc iar eu apreciez această mentalitate.

Tanaka: Ichika (Râd toți). În final nu primește ce-și dorea, dar mie îmi plac personajele de acest fel.

Ohchi: Personal, cred că Raiha. Filmul este despre viața la școală în general, deci Raiha a apărut mai puțin, dar mie îmi place foarte mult de Raiha și îmi pare rău că am tăiat acea parte. M-am bucurat că am putut s-o prezint pe Raiha având o oarecare maturitate acum că este în gimnaziu, iar asta m-a încântat.

The Quintessential Quintuplets Desenarea unor panouri live la Otakon 2023

După interviu, Himmelheber a mers să vadă panourile împreună cu cei trei. Shiotsuki i-a arătat una din corecțiile făcute ca regizor-șef de animație, spunând că vrea s-o facă pe Nino să arate mai mult ca versiunea ei din manga. Apoi a început să facă un desen la fața locului cu personajul lui preferat menționat anterior, Yotsuba. 

Una dintre corecțiile lui Shiotsuki ca regizor-șef de animație

În timp ce desena, Shiotsuki a spus că, pentru el, cel mai greu personaj de desenat este Itsuki: „Indiferent ce-aș face, începe să arate ca restul personajelor. Cred că se datorează felului în care le desenez.”

O întrebare adresată a fost despre potențislele planuri de lucru la seria The Quintessential Quintuplets, la care regizorul Tanaka a răspuns „Nu știu”, cu ceea ce Himmelheber a descris „un ton amuzant.” Încă un lucru menționat de Tanaka a fost faptul că i se pare că Nino și Yotsuba sunt mai adorate în Vest, pe când Miku tinde să fie mai populară în Japonia.

Încă o întrebare adresată a fost unde și-ar scoate fiecare dintre cei trei personajul preferat la o întâlnire: Tanaka a spus că ar duce-o pe Itsuki să mănânce ceva; Ohchi a zis că ar lua-o pe Miku într-un loc cu însemnătate istorică; iar Shiotsuki a spus „Mi-ar place s-o duc pe Yotsuba într-o bibliotecă sau un loc liniștit.”

Desenul complet al lui Yotsuba, realizat de Shiotsuki

Mulțumiri lui Tanaka-san, Ohchi-san și Shiotsuki-san pentru timpul acordat! Și echipei Otakon care a făcut posibil interviul! Abia așteptăm să vedem specialul The Quintessential Quintuplets ~.
Articol realizat de Myx!

Sursă: AnimeCorner